Dag 19 : Guangzhou - Shanghai

23 april 2014 - Shanghai, China

Goedemorgen vandaag vroeg ons bedje uit gegaan.. Want we vliegen vandaag naar Shanghai.. om half 9 komt de meneer van het appartement de sleutel ophalen dus dan moeten we klaar zijn.. Bob gaat om kwart over 8 alvast een taxi regelen en om half 10 is bob Nog steeds niet terug. dus al doe tijd zitten we maar te wachten.. eindelijk taxi's geregeld en naar het vliegveld .. we komen nog ruim op tijd aan en gaan dus Nog even een lekker bakkie koffie doen bij starbuck.. mmm we love it.. vanaf daar gaan we boarden want bob heeft alweer stress want die heeft al 100x op ze horloge gekeken haha. het is een groot vliegtuig ik zit naast me ma en pa en bob zitten naast elkaar..Er wordt iets omgeroepen in het chinees nou snappen wij dat natuurlijk niet.. en iedereen baalt en gaat met elkaar praten.. ik vraag aan bob wat is er en hij zegt me vertrekken iets later.. Balen dus ik zeg hoeveel later..Hij zegt weet ik niet.. Maar na 5 minuten zegt die we vertrekken 1 uur later.. GVD vertraging van een uur en dan zitten we hier maar in dat vliegtuig.. ach ja.. We vertrekken een uur later en de reis is prima we hoeven maar 1 uur en 40 min te vliegen dus we zijn er zo.. we krijgen ook nog te eten in het vliegtuig dus dan is de tijd helemaal zo voorbij.. We komen aan in Shanghai en de temperatuur in behoorlijk wat minder rond de 15 graden.. Maar ja we zijn op vakantie zolang het maar niet regent.. Zodra we de koffers hebben lopen we weer door de beroemde schuifdeuren en daar staat Rachel ons op te wachten. We worden dus opgehaald met Bob ze auto en rachel gaat met de metro naar huis want met al die koffers gaat dat nooit passen in zijn auto.. We hoeven maar iets van 40 km naar het hotel maar met de rijstijl van Bob komen we nooit aan.. My god lijkt wel een wijf hahahha.. Na ongeveer 1.5 uur komen we eindelijk aan bij ons hotel.. Het Salvo hotel we zitten op de 22ste verdieping en vanaf de slaapkamer hebben we een mooi uitzicht omdat dat ramen zijn tot aan de grond een hele wand alleen maar ramen.. Mijn bed staat tegen het raam aan heel leuk voor iemand met Hoogtevrees hihi...We zijn in de avond naar de Bund gelopen.. Is de beroemdste winkelstraat in shanghai en wij zitten daar 2 minuten lopen vandaan.. We hebben daar lekker gegeten bij de pizzahut ff wat anders ala die rijst en noodles... Al die lichten in de avond ziet er super mooi uit het lijkt wel New York zo mooi.. We gaan terug naar het hotel want we zijn behoorlijk moe van de reis.. Aangekomen in het hotel doet de internet het niet dus ik ga naar beneden in de lobby het vragen.. maar ze kunnen zo goed engels maar niet heus de ene zegt we hebben alleen internet in de lobby en de andere geeft me een wachtwoord .. raar maar goed zo zijn de chinezen...Als ik weer boven kom hangt heel de hotelkamer vol met slingers papa en mama hebben de kamer versierd ik heb al 25 jaar slingers dus nu ook hihi.. Want morgen ben ik jarig en aangezien het hier 6 uur later is.. Is het al bijna 12 uur.. Ik ga ff skypen met Angela en ja ze is de eerste die me feliciteerd in shanghai.. Gezellig samen op de skype .. Dan kletsen we Nog even en dan ga ik lekker naar bed morgen weer een lange dag .

Slaap lekker
Greetzfam.stevens

1. Angela:
    24 april 2014
    En wat kon ik mooi zingen!