Dag 18 : Guangzhou

20 april 2014 - Foshan, China

Goedemorgen..

Vandaag redelijk vroeg ons bedje uit want we gaan vandaag naar het krokodillenpark.. Dus even gezellig met ze 4tjes ontbeten en toen het shuttlebusje busje gepakt om naar het centrum te gaan. en om daar een taxi aan te houden die ons naar het park brengt , alleen het is vandaag Zaterdag en nog niet zo heel makkelijk om een taxi te krijgen aangezien haast alle chinezen vrij zijn..maar een uur later als dat we wouden vertrekken zitten we dan eindelijk in een taxi met ze 4 en..Dus redelijk krap en het is 34 graden vandaag en de luchtvochtigheid is ontzettend hoog..dus wordt een warm plakkerig dagje ben ik bang.. We zitten nog een uur in de taxi en dan zijn we eindelijk aangekomen..het park is zo goed als nieuw in 2014 geopend.. De entree kost 90 RMB pp dat is dus ongeveer €11.50 pp niet duur voor zo een park dus we verwachten er niet heel veel.. Maar het park was super niet heel erg druk gelukkih..Er zijn een aantal shows en daar gaan we bij kijken en de shows zijn superleuk heel anders als bij ons..en dan staat er nog een show op ons briefje.. Piggy Diving.... mmmm hahaha wat moeten we ons daar in godsnaam bij voorstellen als we het letterlijk gaan vertalen betekend het dat varketjes gaan duiken hihi maar dat zal wel niet. Maar bij aankomst bij de show is het toch echt waar kleine biggetjes die van een duikplank afspringen.. zoiets als sterren springen maar dan met biggetjes hahaha super schattig om te zien.. Het park is redelijk groot en er is ook nog een hoop te doen.. zo heb ik de pelikanen eten gegeven en een kleine krokodil vastgehouden wat ik zo graag wou doen... we lopen tot 5 uur in het park en nemen dan de laatste bus naar de bewoonde wereld want dit park ligt echt in de middle of nowhere... allemaal uitstappen bij de bus en dan... nog steeds soort van in de onbewoonde wereld het enigste wat je hier hebt is de subway... dus ja hoor we gaan lekker met de metro terug naar het appartement... hebben we ook weer meegemaakt..openbaar vervoer van China.. we stappen uit bij het Shabei station ( centrum) om vanaf daar naar Papa pizza te lopen want daar hebben ik en ma nog steeds trek in.. als we eindelijk aankomen zit die hele zaak vol want je krijgt 50 % korting op alle pizza's... maar ik en ma bijten ons vast wij willen pizza.. Bob gaat alleen bij een lokaal restaurant eten ..en wij wachten voor de deur op een plaatsje.. Schandalig eigenlijk maar goed... echte hollanders zijn wij korting korting korting !!!!! hahaha nee we hadden gewoon ff genoeg van de rijst.. bij binnenkomst vraag ik een pizza met alleen groente maar helaas is er niet .mmmm. daar gaat me eetlust al een klein beetje ..ik wijs er gewoon een aan die ee lekker uitziet dan maar want hoe dan ook ik eet pizza... van wie zou ik die koppigheid toch hebben.. ik bestel ook uienringen van een foto en wat te drinken..maar dat is een makkelijke keus ze hebben alleen Cola.. dus dan wordt het Cola prima hoor.. Pa krijgt ze spaghetti.. Ma haar fruitpizza en ik krijg ook me pizza en er komt een lucht me neus in dat ik denk hell no een pizza met tonijn heb ik besteld ik denk GVD !! ff serieus maar goed hoe koppig ik ook ben ik heb de pizza helemaal opgegeten met tonijn en eerlijk gezegd was het niet eens zo vies.. die uienringen waren echt heerlijk met mayo en ketchup..mmm delicious.. we pakken een taxi terug naar het appartement en we zijn redelijk vroeg 9 uur.. dus nog even bijkletsen douchen.. business bespreken even geskypt met Sandra en Miquel in Nl.. en My Love Angela

1. Cecilia de graaf:
    21 april 2014
    Leuke ervaring zo'n park...nu weer op naar het volgende.
  2. Mwj schippers:
    21 april 2014
    hallo fijn dat jullie het naar je zin hebben, zerina gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren geniet van de rest van de reis dikke kus marie