Dag 2 : Bejing

3 april 2014

We zijn vanochtend half 6 chinese tijd aangekomen in Bejing.In nederland was het 11 uur..we zijn met een taksi naar het hotel gebracht en zoals altijd proberen ze de domme hollanders weer op te lichten..maar helaas pindakaas dat gaat ze nooit lukken met me vader in de buurt..onze inkopen probeert met alles het onderste uit de kan te halen. .bij aankomst in ons hotel en onze kamers geïnspecteerd te hebben.. zijn we even 4 uurtjes gaan slapen aangezien we Nog de hele dag moesten..met het heerlijke zonnetje schijnend in onze slaapkamers zijn we Nog even heerlijk weggesukkeld..ik en me ouders hebben een aparte kamer...dus ik ben alvast begonnen met me koffer uit te pakken..alles was uitgepakt en netjes opgeruimd..zijn we op onze eerste avontuur gegaan de stad in.. het was een aparte ervaring..Bij ons betekend ROOD stoplicht stoppen...Hier zijn we volgens mij kleurenblind want dat maakt echt geen reet uit..we zijn al lekker wezen shoppen in pearlmarket en we hebben de makkelijke winkels al gevonden..Starbucks heel belangrijk bij het wakker worden... Mac donalds altijd makkelijk als tussendoortje... KFC 24 uur per dag geopend is prima!!! Meer hebben de hollanders niet nodig.. ons eerste avondmaal zijn we gaan nuttigen bij een lokaal restaurant waar ze geen woord Engels konden..maar met handen en voeten kwamen we er wel... we hebben gewoon verschillende dingen afgewezen was er prima uit zag..en wij moesten toen het belachelijke bedrag betalen van 41.50 REB dat is omgerekend 6 euro voor 3 personen avondeten.. en het was heerlijk,lekker tussen het volk smekkend ,slurpend , en roggelend onder het eten ..alles kan en mag hier..na een drukke eerste dag liggen we nu om 8 uur uitgeteld in. Bed om morgen weer fris en fruitig om 9 uur te ontbijten...en morgen staat op de planning De Verboden Stad.. dus fototoestel mee en onze loopschoenen aan..

Greetz en Bedankt voor het lezen..
FAM Stevens
Van reisblog naar fotoboek