Dag 3 : Bejing

5 april 2014 - Beijing, China

Vanochtend redelijk vroeg uit de veren want 9 uur gaan we ontbijten..na een geweldige nacht slapen maar niet heus, iedereen heeft van 12 tot 5 wakker gelegen...we moeten nog even wennen aan de tijd hier.. in ons lichaam zit nog steeds de Nederlandse tijd en die loopt hier namelijk 6 uur achter..maar goed...Het ontbijt was prima na een paar toegevoegde dingen uit Nederland zoals pindakaas..jam en Hagelslag want noodles en mihoen in de ochtend doe je ons niet echt een plezier mee... na het ontbijt met de taxi naar de verboden stad..bij aankomst was volgens mij heel china leeggelopen die hadden allemaal dezelfde gedachte..dus wij pakken vandaag gewoon de stad en gaan van de week nog een keertje terug..de stad zelf is echt bizar groot je heb geen 1 shoppingmall maar gewoon 4 of 5...en dat is zoo verkeerd voor zerina de portomonee.hahah..maar na een hele dag weer gelopen te hebben zijn we gezellig ergens wezen eten waar me ouders vorig jaar al heel goed hadden gegeten en Gelukkig konden ze het nog vinden dus bij binnenkomst was het meteen we want chicken without bones...en dat is gelukt wehebben heerlijk gegeten was wel duur dit keer € 25 euro met ze 3 tjes hahah.. daarna zijn we met een volle buik een lokaal markt over gelopen en dat hadden we beter niet konden doen..ik werd er kotsmisselijk van..zoals ze zeggen de chinezen eten alles..Nou we hebben het gezien en het is echt waar.. het zit geregen op stokjes en het is spotgoedkoop je kan kopen : spinnen..slang..kakkerlak..1000 poot...hagedis ..sprinkhanen..krekels het is echt smerig en die lucht is echt niet te harden gewoon..dus Gelukkig fotos zonder geursensor. daarna met de taxi naar het hotel gegaan en heerlijk neergeploft.. nog even heerlijk 30 min zitten skypen met onze kleine draak..angela en stefan..en dat is heerlijk weer even de nederlandse taal om je heen i.p.v. tjap tjoi en wang pang... morgen nog geen vaste planning..maar laten we hopen dat we beter slapen als gisteren...