Dag 9 : Bejing - Kaifeng

10 april 2014 - Kaifeng, China

Goedemorgen..

Het was me vandaag wel een dagje het is hier nu haast 12 uur en ik ben heeel blij dat ik me bedje zie..vanochtend om 8 uur opgestaan want om 12 uur gaan we vliegen naar kaifeng weer een ander gedeelte van China..Maar helaas we hebben 3 uur vertraging..we zijn nu toch al op en de koffers zijn ingepakt dus we gaan gewoon lekker ontbijten en lopen daarna Nog even naar het centrum toe..en zoals gewoonlijk shop ik natuurlijk weer wat hahaha..we pakken een taxi om half 1 naar het vliegveld , vraag alleen. niet hoe we in 1taxi zaten met 4 personen incl.chchauffeur en 3 grote koffers en 3 handbagage.. voorin chauffeur en een grote koffer ..achterbank wij met ze 3 en handbagage en grote koffer op schoot en in de kofferbak 1 grote koffer en 2x handbagage hahah omdat deze hollanders weer met 1 taxi willen haha..en nog presteer ik het om in slaap te vallen hihi.het is ongeveer 40 min naar het vliegveld en ben blij als we zijn aangekomen..we checken onze bagage in en gaan Nog rustig wat eten bij de Pizzahut ...we kijken op onze horloge en ja hoor shit we moeten haasten.. we lopen naar beneden Gelukkig geen rij bij het inchecken..is er iets niet goed met pa ze paspoort er wordt iemand bij geroepen..maar gelukkig we mogen door. volgende stop al je bagage in een bakje paspoort erin horloge af..door een bodyscan.. alles prima ..in me pa ze handbagage koffer zit weer wat dus die moet leeg.pfffff gaat goed dus.. omdat we zo bezig zijn met die koffer vergeet me de paspoort uit dat bakje te halen dus na 5 minuten paspoort kwijt..natuurlijk allemaal in de stress al die bakjes nakijken en Gelukkig paspoort gevonden.. we lopen naar de gate en het is kwart.voor 3 .. me pa gaat nog even peukie roken want we vliegen pas om 5 over 3..komen ik en me ma aan bij de gate.paniek !!!! we vliegen om 5 voor 3 en we waren al meerdere keren omgeroepen..dus ik rennen naar die rookhol paar meter verderop en weer terug rennen met pa het enigste wat die vrouw kan zeggen is hurry hurry..dus wij komen aan vliegtuig al helemaal vol klaar voor vertrek..zijn alle handbagage lockers al vol dus we moesten ons handbagage meegeven en dat werd nog in het ruim gedaan..we zitten ook niet naast elkaar maar verspreid..plus boekjes etc..alles zat in ons handbagage dus we hadden geen reet te doen..dus dan maar weer slapen..na 1.5 uur vliegen komen we aan in kaifeng..en hanjin staat ons al op te wachten met een grote bos bloemen en een grote knuffelbeer voor mij.. ze staat helemaal enthousiast te zwaaien door het raam..super leuk om zo opgehaald te worden in China.. ze had een vriend geregeld om ons op te halen dus we hoeven niet met de bus..dus we worden met de auto naar het hotel gebracht uurtje in de auto..wat gaan we dan doen..even slapen wahahah daar ben ik goed in..aankomst in het hotel is er weer iets met de papieren..na 30 min eindelijk geregeld..ff de spullen in de kamer dumpen en dan met hanjin mee want ze neemt ons mee uit eten..en ze heeft ook een vriendin meegenomen..dus met taxi naar het restaurant daar krijgen we een eigen kamer waar we kunnen eten..en we hebben lekker gegeten..dan weer terug naar het hotel..hanjin komt ons morgenvroeg halen en ze slaapt verderop bij haar ouders..ze vertelde ze was Nog nooit in zo een mooi hotel geweest en vroeg of ze foto's mocht maken vanaf het balkon want het uitzicht is super.. ik heb een 2 persoonskamer en ben toch alleen en de bedden 2 x 1 persoons is bizar groot..dus ik vraag of ze wilt blijven slapen na 10 x vragen of dat wel goed is..zegt ze ja is bij hun namelijk niet gebruikelijk..ze belt de ma op gaat ff een slaaptas halen en komt weer gezellig terug om me kamer we bespreken wat dingetjes voor morgen en gaan dan heerlijk slapen...
het is half 1 nu en kan wel wat slaap gebruiken na zo een dag..

Bedankt weer voor het lezen .